Dünya

İran’dan Hürmüz Boğazı Açıklaması: “Yönetim İran’da olacak”

İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, Hürmüz Boğazı’nın gelecekteki statüsüne ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Galibaf, boğazın uluslararası deniz trafiğine açık kalması gerektiğini savunurken, yönetimin İran’da olacağı mesajını verdi.

Abone Ol

İsviçre’de ABD ile yapılan görüşmelerin ardından uçakta gazetecilere konuşan Galibaf, Hürmüz Boğazı’nın bölgesel ve küresel ekonomi açısından kritik önem taşıdığını ifade etti. Boğazın yeniden küresel ticarete katkı sunacak şekilde işler hale gelmesini istediklerini belirtti.

Ancak yönetim modeli konusunda net bir vurgu yapan Galibaf, savaş öncesi düzene dönüşün söz konusu olmadığını dile getirdi. Uluslararası kurallara uyulacağını söyleyen Galibaf, buna rağmen kontrolün İran’da olacağını ifade ederek, “Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek” dedi.

{ "vars": { "account": "G-3HWH7J6WBF" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }