Salgın dolayısıyla festival gibi çok sayıda etkinliğin iptal edildiğini ya da ileri bir tarihe ertelendiğini belirten Yasin Tütüncü, İçişleri Bakanlığı’nın tam da böyle bir dönemde teknoloji kullanımında öncü ve örnek olacak çok önemli bir uygulamaya imza attığına dikkat çekti: ‘’Türkiye'de, Türk yazılımcılar tarafından üretilen yeni nesil bir teknoloji aracılığıyla, dünyada ilk kez, sanal ortamda hazırlanmasına rağmen gerçeğinden ayırt edilemeyecek kalitede bir festival sunumu gerçekleştirdik.. Teknolojik imkanları çok iyi kullanan İçişleri Bakanlığı, festivalin içeriğini de aynı şekilde zenginleştirdi. Dünyanın dört bir yanından festivale ilgi büyüktü.’’

GÖÇ SERGİLERİ DEVAM EDİYOR

Yasin Tütüncü‘Göçün İzleri’ ve ‘Göç Duygusu’ sergilerinin ise www.migrationff.com sitesinde iki hafta daha ücretsiz olarak 7/24 görülebileceğinin altını çizdi. ‘’Göçün İzleri’’ sergisinde Suriye bölgesinde yer alan çeşitli dönemlere ait göçlerle oluşan tarihi yapıların günümüze ulaşan halleri, özel bir tarama yöntemiyle taranarak üç boyutlu ve renkli ve olarak modellendi.

Gerek modellemeler gerekse sergi içeriğindeki görüntülerin ziyaretçiye gerçek mekan algısını yoğun bir şekilde hissettirdiği Göçün İzleri’nde Hama'daki Masyaf Kalesi, Tarsus’taki Fenikeliler dönemine ait Amrit Liman Şehri, Osmanlı döneminden Azm Sarayı, Lazkiye yakınlarında MÖ 15. Yüzyıla ait Ugarit tarihi arkeoloji kalıntıları, Lazkiye yakınlarında 16 yy Selahaddin Kalesi, Şam’da bulunan Emeviye Camii ile Osmanlı döneminde ticaretin merkezi kabul edilen Halep Çarşısı’nın son halinin modellemeleri yer alıyor.
 

1960'larda başlayan Avrupa’ya işçi göçlerinden bahseden ‘Göç Duygusu’ ise ‘’Diasporatürk’’ DT’ye göçmen aileler tarafından gönderilen gerçek anılar ve objeler üzerinden hazırlandı. Bu objeler içerisinde fotolar belgeler ses kayıtları ve çeşitli videolar yer alıyor. Dijital ortamda avatar bedenler üzerinden gerçek zamanlı olarak deneyimlenebilen sergide objelerin sesini duymak ve 1960’lardan günümüze ulaşan hatıraların duygularına şahit olmak mümkün.