İstanbul
kısa süreli hafif yoğunluklu yağmur
BİST
113832
ALTIN
162.954
DOLAR
3.7983
STERLİN
5.2243
EURO
4.6421

'EVRENDE GÖZLENEBİLİR 2 TRİLYON GALAKSİ VAR'

Bilim dergisi Astrophysical Journal, yayınlandığı raporda, evrende gözlenebilir galaksi sayısının daha önce açıklanandan 10 kat fazla olduğunu bildirdi.

14 Ekim 2016 Cuma 08:08
19960 Okunma
'EVRENDE GÖZLENEBİLİR 2 TRİLYON GALAKSİ VAR'
Gökbilimciler, evrende gözlenebilir 2 trilyon galaksi bulunduğunu bildirdi.

Bilim Dergisi Astrophysical Journal'da yayınlanan yazıya göre, daha önce gözlenebilir evrende 200 milyar galaksi bulunduğunu düşünen bilim adamları, uzun yıllar Hubble uzay teleskopları ile gözlemevlerinden elde edilen veriler ışığında, bu sayının sanılandan 10 kat fazla olduğunu belirledi.

Evrende 2 trilyon galaksi olduğunu ortaya koyan bilim adamlarının elde ettiği bilgilere göre, keşfedilen galaksilerin yüzde 90'ı çok silik veya çok uzakta bulunuyor.

Güneş sistemi büyüdü
Öte yandan, Uluslararası Astronomi Birliği, 2014 yılında keşfedilen "2014 UZ224" isimli gezegeni, "küçük gezegen" sınıfına dahil etti.

Birliğin bu kararı ile küçük gezegenler, "Ceres, Eris, Haumea, Makemake, Pluto ve 2014 UZ224" olarak sıralandı.

Anadolu Haber Ajansı

Son Güncelleme: 14.10.2016 11:08
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner221